475.105 versus 475.111

Josef Krupka-"parní" veterinář | 28.09.2015

Tak trošku jsem sledoval diskusi o uších/neuších. No, důležité je, že ocelová kráska jezdí a to jako čert. Samozřejmě jste si na ní mákli a je to na ní vidět. Přec jen však malý dotaz mám: našel jsem k výrobě pětasedem(šlechtičen) tuto: Výroba začala v roce 1947, první lokomotivy se začaly předávat ČSD v listopadu 1947. Prvních dvacet strojů (475.101 až 120) odpovídalo předešlému popisu, jejich usměrňovací plechy měly horní hranu ve výši komína. Dalších 35 lokomotiv (475.121 až 155) se shodovalo s předchozími stroji, ale jejich usměrňovací plechy byly nižší. Výjimku tvořila 475.125, u které se po určitou dobu zkoušel místo usměrňovacích plechů speciální kanál pro strhávání kouřových plynů. U strojů inv. čísel 52 až 55 se použily svařované přehřívačové komory, ty nebyly k trubkovnici upevněny šrouby, ale byly přivařeny. Všech 55 strojů mělo jednoduchý komín s klapkou pro zabránění nežádoucího proudění vzduchu kotlem v případě odstavení lokomotivy. Lokomotivy 475.156 až 182 se vzhledově lišily zešikmenými usměrňovacími plechy francouzského typu. Lokomotivy inv. čísel 80 až 82 se již vybavily komíny typu Kylchap. Změněn byl i průměr parních válců na 530 mm, a to od inv. čísla 71. Usměrňovací plechy byly nižšího zešikmeného provedení. Má autor informací pravdu či ne? Internet je někdy ošidný...Předem díky za objasnění.

Přidat nový příspěvek